Close

Reklamace na Airbnb.com

… aneb, když místo na moře koukáte na dvaceti poschoďový panelák. Kdy jindy, než na naší svatební cestě jsem poprvé řešila reklamaci na ubytování přes Airbnb.com. Přátelé, byl to nervák!

Danovi bylo vcelku jedno, kde se budeme líbat, já ale chtěla něco hodně spešl. Já chtěla usínání při šumění moře, probouzení se s výhledem na moře, selfíčka na terásce s vínem v ruce a mořem za mnou. Nic víc, ale ani nic míň.

Tak jsem Dana přemluvila na toto:

Reklamace Airbnb

Sealine apartment! bylo v inzerátu psáno.

A dostala toto:

Fotografie reklamace Airbnb

Ten barák se jim nevešel ani do fotogalerie.

Byla jsem neskutečně naštvaná. Celou situaci navíc komplikovala majitelka bytu, starší dáma. Byla hodně, ale opravdu hodně laskavá. Dokonce nám večer přinesla trochu ovoce a jogurty, prý že po cestě musíme mít hlad … Měla takové bezelstné oči a pořád se usmívala. Mluvila lámavou angličtinou a já prostě neměla srdce jí do očí říct, že ten její byt je naprosto úděsný. Takže až když odešla, jsem Estele srabácky napsala zprávu, že byt na webu prezentuje jinak než ve skutečnosti je a že ten bárák naproti jaksi zapomněla vyfotit. Odepsala mi její dcera (která má 10 denní miminko … ještě by mohly mít holky štěně). „Je nám líto, že byt není takový jak jste si představovali, ale peníze vám nevrátíme a slevu také nedáme. Celou věc jsem začala řešit přes Airbnb.com.

Jak jsem postupovala:

Aktualizace! Airbnb stále mění nastavení svých služeb. Pod sekcí jak jsem řešila problém já, najdete co možná nejuniverzálnější způsob jak řešit problém s hostiteli nebo hosty. V diskuzi pod článkem se vyjadřuji ke konkrétním případům, mrkněte tam také!:)

Mé řešení problému:

1. V půl deváte v noci jsme přijeli do Porta k našemu ubytování. Už při příjezdu se nám místo zdálo podezřelé. V ulici, kde jsme měli bydlet byly jen dva obrovské paneláky. Jejich balkóny nemířily na moře, ale proti sobě.

2. Nechali jsme si vše projít hlavou. Tu prudu s vyjednáváním, taktiku, strategii … V jedenáct v noci jsme kontaktovali majitelku bytu – Estel. Nechce přistoupit na žádnou dohodu. A nám se zase nechtělo za takový byt platit 80 EUR. Danek prohlásil: „Za tohle dám maximálně třicet!“

3. Telefonicky jsem kontaktovala Airbnb.com. Vysvětlila svůj problém s výhledem, mořem a hodnou babičkou. Nadiktovali mi mail, na který mám poslat vysvětlení problému a fotografie.

– na Help Center Airbnb.com se dostanete tudy (prostřednictvím této stránky vytvoříte také reklamaci): klik zde

– telefon: +1 855 424 765

– email: response@airbnb.com

4. Vše obratem posílám. Během pár minut odepisuje Kara. Radí mi, ať se ještě zkusím s babičkou domluvit.

5. Píšu, že babička se domluvit nechce, že stornujeme naše ubytování a že chci vrácení ceny ubytka v plné výši.

6. Druhý den. 10.00 – opouštíme byt (píšu to babičce do chatu Airbnb.com).

7. Ten samý den. 13.00 – Babička nahrává na Airbnb.com fotku protějšího paneláku.

8. Kara píše, že fotografie babičky jsou podobné fotkám, které jsem jim poslala a tudíž mi peníze nevrátí.

9. Píšu jim, že babička onu podobnou fotku nahrála až dnes odpoledne.

10. Kara mi odepisuje s omluvou, že o té fotce nevěděla a že mi vrátí veškeré peníze včetně poplatků Airbnb.com. Zaplatím pouze 50% z první noci.

11. Jsem nejvíc happy. Danek kolem mě tančí tanec vítězného kmene.

12. Za dva pracovní dny od check-in mi přišla celá reklamovaná částka na účet.

Nutno dodat, že rozhodnutí vrátit peníze je závislé na rozhodnutí zaměstnanců Airbnb.com. Kdyby nám naší reklamaci z nějakého důvodu neuznali, přišli bychom o sedm tisíc korun.

Důležité:

1. Jednejte rychle. Airbnb.com posílá vaše peníze pronajímateli za 24h od vašeho check-in. Během této doby máte lepší vyjednávací pozici, než když si začnete stěžovat až po odeslání peněz.

2. Veškerou komunikaci veďte s pronajímatelem přes chat Airbnb.com. Při posuzovaní vaší reklamace hraje důležitou roli, jestli a jak se jste se chtěli s pronajímatelem dohodnout. Cokoliv si dohodnete přes telefon napište i do tohoto chatu.

3. Airbnb.com nechce vracet peníze. Pokud to tedy jen trochu jde, vždy se snažte domluvit na řešení problému s pronajímatelem. Ať už na slevě nebo lepším úklidu bytu. Airbnb.com musí vidět, že vrácení peněz bylo jediné možné řešení situace.

4. Pořiďte fotografie: nečistoty, reálného prostředí bytu, chybějící věci … Pořádně vše zdokumentujte.

5. Nebojte se stornovat. Pokud jste si jistí, že je pravda na vaší straně, zrušte ubytování.

Nefunguje vám moje řešení? Zkuste toto:

  1. Přihlašte se do svého účtu na Airbnb.com
  2. Klikněte na ikonku kufru v pravé horní části stránky –> zobrazit cesty (na tuto stránku se rovnou dostanete kliknutím na tento odkaz – klik zde)
  3. Kliknete na cestu, u které potřebujete vyřešit problém –> změnit rezervaci
  4. Změníte co potřebujete. Pokud je příčinou problému hostitel (který navíc nekomunikuje), vždy tuto skutečnost uveďte!
  5. Klik na odeslat požadavek

Je váš případ trochu jiný a nemůžete najít odpovídající stránku? Klikněte zde a dostanete se na centrum nápovědy Airbnb – klik zde.

Nebo mi napište do komentářů pod článek, ráda pomůžu!:)

V reklamace na Airbnb.com moc nevěřím. Spíš jsem počítala s tím, že o peníze přijdeme. Takže jsme vlastně vydělali sedm tisíc. A ty jsme pak utratili na portugalském venkově, kam jsme z Porta odjeli ochutnávat portské vinné ležáky. Kamarádka Štěpánka nám tvrdila, že tam před svými baráčky sedí babičky s cedulí: Accommodation 5 EUR. Štěpo, není to pravda!:)

A jaké máte s Airbnb.com zkušenosti vy? Napište mi do komentářů!

Lucie Radova

Lucie Radova

Cestovatel & Novinář at Česká TV & Koktejl
Dělám jen co mě baví. Už od roku 1985. Momentálně to je cestování.
Lucie Radova

47 Comments on “Reklamace na Airbnb.com

Georgie
11.8.2015 at 21:48

To je super, že vám vrátili peníze! Je to asi jinak o nervy, četla jsem totiž o jednom příběhu, kde to tak nebylo. Airbnb jsem ještě osobně neměla možnost (potřebu) vyzkoušet, ale snad to bude v pořádku, až na to přijde…

Odpovědět
Lucie Radova
12.8.2015 at 9:20

Ahoj Georgie! jj, upřímě – taky jsem si dost oddechla. Ale na druhou stranu jim má intuice věřila. S Airbnb jezdím už od roku 2012 a nikdy jsem neměla špatnou zkušenost. A to jsem sama jako host ztratila klíče, přijela o dost později kvůli letadlu, … vše se dá řešit a vždy vyřešilo. Tohle, ale už bylo přes čáru … 🙂

Odpovědět
Miri
14.6.2016 at 11:00

Ahoj Lucka, dostala som sa k tvojej stranke nahodou pretoze mam problem s airbnb momentalne…snazim sa ich kontaktovat z pozicie hosta ale zatial som nikde nenasla na ne nejaku kontaktnu adresu kde by sa dal napisat problem. Mozem sa prosim na teba obratit s prosbou kde si im pisala? Dakujem pekne, Miri

Odpovědět
Lucie Radova
11.7.2016 at 20:47

Ahoj Miri! Promiň, že píšu až dneska! Moc ráda ti pomůžu, jen potřebuji vědět co konkrétně chceš reklamovat?

Odpovědět
Petr Novák
11.7.2016 at 23:54

Zdravím,
mohu se zeptat jaký byl email na který jste psala a ze kterého Vám přišla odpověď?
Momentálně řeším situaci, kdy mi hostitel zrušil rezervaci asi cca 3 hodiny po potvrzení. Z AirBnb přišel email, že mi peníze posílají zpět na účet a že peníze přijdou do 5ti dnů. Celá částka + bonus 18 NZD jako omluva.
Situace je ovšem taková, že dnes je to již 8 dnů a peníze stále nikde.
Kontaktovat jsem je zkoušel jak přes HELP stránku, tak i přes Vámi uvedený email.
Na email, mi přišla odpověď od automatu, s odkazem na Help stránku a tak pořád dokola.
Na internetu nikde nemohu najít email, který by byl k něčemu dobrý.
Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Lucie Radova
16.7.2016 at 11:36

Zkuste to jeste pres Centrum reseni problemu:https://www.airbnb.cz/resolutions. Je opravdu divne,ze to tak dlouho trva,pokud vam penize ani tak neprijdou na ucet,dejte vedet.Urcite najdeme zpusob jak problem vyresit:)

Odpovědět
Katerina
19.10.2016 at 17:02

Dobry den,
jak to vraceni penez dopadlo? Resime podobny problem (museli jsme zkratit pobyt o 1 noc) a uz od 3.10. cekame na vraceni penez. Z mailu response@airbnb.com nas automat odkazuje na Help centrum a Help centrum nas navadi znovu provest zmenu v rezervaci (ktera uz je udelana a schvalena hostitelem). Tak jsem z toho zoufala…
Dekuji moc za odpoved!
Katerina

Odpovědět
Lucie Radova
19.10.2016 at 17:39

Ahoj Kačí! Pokud je to schválené od hostitele i Airbnb.com, pak si asi jen dávají načas s platbou … zkoušela jsi se proklikat přes tu „složku“ vašeho ubytování? Všechno jsem zatím také vyřešila přes odkaz: https://www.airbnb.cz/resolutions. Kdyby ti to nešlo, tak se ozvi:) Zdravím, Lu

Odpovědět
Katerina
19.10.2016 at 17:47

Ahoj Lucko, diky za rychlou odpoved. Pres odkaz https://www.airbnb.cz/resolutions se dostanu na moznost „Poslat platbu/Pozadat o penize“. Kliknu „Pozadat o penize“, zvolim si to nase ubytovani a napise mi „Prosím zaktualizuj si svou rezervaci s naší nástroj na úpravy.“. Jenze v nastroji na upravy uz je vsechno zmenene a schvalene hostitelem.
V Payment details vidim:
Charged to XXXX September 14, 2016 Kč2131
Refunded to XXXX October 03, 2016 (Kč719)
Akorat zadne penize jsme zatim nedostali… Tak asi zbyva jen cekat 🙁
Katerina

Odpovědět
Lucie Radova
19.10.2016 at 19:08

Hm, hele, tak to asi fakt cekat. Je divný, že jim to tak dlouho trvá, možná něco řeší s hostitelem … kdyby ani po měsíci peníze nepřišly, napiš!:) Good luck, Lu

Odpovědět
Verča
4.8.2016 at 8:46

Ahoj,

před chvílí jsem díky Tvému návodu napsala do airbnb žádost o storno rezervace, protože mi hostilte napsal, že se stěhuje. On ani po mé výzvě rezervaci nezrušil, a já to dělat nechci, abych neplatila zbytečné popklatky, když chyba není na mé straně.
Na telefonní číslo, které si tu uvedla se nemůžu dovolat, prý neexistuje.
Rozhodla jsem se tedy napsat mailna adresu, kterou uvádíš. Odpověď přišla téměř do sekundy, a to: Unfortunately, your email has not reached Airbnb.

To find an answer to your question, please visit our Help Center at https://www.airbnb.com/help.

Poradíte někdo co dělat, 🙁

Odpovědět
Lucie Radova
4.8.2016 at 12:44

Ahoj Verčo. Určitě nic neruš, opravdu bys přišla o peníze.

Naštěstí Airbnb má pro tuto situaci řešení:

1. Ve svém profilu běžte do sekce: Tvé cesty – https://www.airbnb.com/trips
2. Vedle té vybrané cesty vyberte – změnit rezervaci
3. Klikněte na zrušit rezervaci
4. Jako důvod zadejte – můj hostitel potřebuje zrušit rezervaci
5. Klikněte na odeslat žádost

Hostitel má 24 – 48 hodin času na potvrzení nebo vyjádření se ke zrušení rezervace (záleží na tom, za jak dlouho odjíždíte). Pokud nezruší rezervaci sám nebo neodpoví – rezervace se zruší automaticky a vy neplatíte žádný poplatek. Veškeré peníze vám budou vráceny (plus by vám mělo přijít bolestné cca 15 EUR).

Doufám, že ti to bude fungovat, kdyžtak piš!:) Zdravím! Lu

PS: Co se týče telefonu a mailu – máš pravdu, bohužel to jsou jednorázové kontaktní údaje, které mně fungovaly.

Odpovědět
Arlet
22.8.2016 at 15:26

Ahojky, taky teď řeším problém s někým přes airbnb.
V zari jedu na 10 mesicu do Portugalska pres Erasmus. Nechtela jsem bydlet na koleji, tak jsem si nasla pokoj ve studentskem byte – pres airbnb. Slecna odepisovala pokazde v ramci dvou az tri hodin, nicmene ve chvili,kdy jsem zaplatila na jeden mesic dopredu mi prestala odepisovat. Uz je to 14 dni, psala jsem ji (pres airbnb) nekolikrat,ale zadna odezva.

Byla bys tak hodna a poradila mi,jak mam postupovat? Byla bych moc vdecna 🙂

Krasny den:)

Odpovědět
Lucie Radova
22.8.2016 at 16:38

Ahojky Arlet!

Z vlastní zkušenosti znám, že se občas hosté ale i hostitelé, přestanou hlásit. Většinou o nic nejde, ale úplně tě chápu, já bych z toho byla hodně nervózní. Co je důležité: o své peníze nepřijdeš. Pokud by došlo na nejhorší a hostitel tě neubytoval, ty bys Airbnb ihned informovala, tak hostitel nikdy nedostane tvé peníze. Být tebou, tak bych si asi hledala jiné ubytování a toto zrušila. Jak ho zrušit najdeš v tomto článku – nadpis je: „Nefunguje vám moje řešení? Zkuste toto:“Třeba to hostitelku donutí se ti ozvat a vysvětlit co se děje. Ještě před tím, než bych to udělala bych ji napsala milou zprávu v tom smyslu, že jsem trochu nervózní a jestli se jí něco nestalo, že se neozývá a že si potřebuju být jistá, že ubytování platí. Snad ti toto pomůže, kdyžtak klidně piš!:) Lu

Odpovědět
Arlet
23.8.2016 at 13:44

Já jsem zapomněla dodat docela důležitou informaci 😀 a to, že adresa, která je tam napsaná neexistuje. Je tam napsané to město, ale taková ulice v tom městě není. Psala jsem jí i právě to, že už je to dlouho a ta adresa neexistuje a to už je týden. Vlastně když to spočítám, přestala odepisovat už před 20ti dny…

mimochodem jsem našla tvůj blog právě kvůli tomuhle článku a smekám! Rozhodně neskončím jen u tohoto článku 🙂

Odpovědět
Lucie Radova
25.8.2016 at 9:17

Ahoj! Tak to bych určitě to ubytování zrušila. Máš to popsané v článku, pokud bys s tím měla problém (třeba by ti to ta hostitelka nakonec nechtěla zrušit) tak pak napiš Airbnb.com. Udělala bych to, co nejdříve, ať si můžeš najít náhradní bydlení. Jen ze zvědavosti – mohla bys poslat o jaký byt se jedná, fakt by mě to zajímalo! A obrovské díky, jsem ráda, že se blog líbí!!!:) Měj super den, Lucka

Odpovědět
Klára
30.8.2016 at 19:26

Dobrý den,

děkuji za Váš článek. Právě řešíme také problém přes airbnb. Za týden odlétáme do Číny a hostitelka nám nyní napsala, že špatně zadala adresu a byt se vlastně nachází úplně jinde (daleko od metra). Byt jsme vybírali právě kvůli lokalitě. Jak postupovat, aby jsme dostali všechny peníze? Rezervaci se bojíme zrušit, protože by jsme dostali jen polovinu.

Děkuji za radu.

Odpovědět
Lucie Radova
30.8.2016 at 19:40

Dobrý den! Pokud chcete zrušit svou rezervaci, pak postupujte jak píši ve svém článku:

Nefunguje vám moje řešení? Zkuste toto:

1. Přihlašte se do svého účtu na Airbnb.com
2. Klikněte na ikonku kufru v pravé horní části stránky –> zobrazit cesty (na tuto stránku se rovnou dostanete kliknutím na tento odkaz – klik zde)
Kliknete na cestu, u které potřebujete vyřešit problém –> změnit rezervaci
3. Změníte co potřebujete. Pokud je příčinou problému hostitel (který navíc nekomunikuje), vždy tuto skutečnost uveďte!
4. Klik na odeslat požadavek

Pokud rezervaci rušit nechcete, ale zároveň se cítíte podvedeni, tak hostitelku poproste o vrácení části peněz (dělá se to často a Airbnb.com tyto dohody podporuje). Záleží na tom, co si přejete Vy.

Ať vám to dobře dopadne a pokud Vám můj postup nebude fungovat, klidně napište znovu:) Užijte si moc Čínu! Lu

Odpovědět
Jitka
13.10.2016 at 13:38

Ahoj Lucko, rezervovala jsem přes Airnb 1noc pro 4 osoby, uhradila kartou rezervaci a hostitel mi píše, že na místě musím uhradit tuto částku opět, jelikož nemůže ubytovat 4 osoby v jednom pokoji, že musíme uhradit v hotovosti na místě další pokoj. Domnívám se, že uhrazená cena by měla být konečná, platím za osoby, je to tak? Pokud rezervaci zruším, pak mi bude zřejmě vrácena jen částka ubytování, nikoliv poplatek Airnb 150Kč, ikdyž to není moje chyba. Můžeš mi poradit? E-mail adres se nedá dopátrat, žádné s tebou uvedených nefungují, zpětná odpověď také je špatná.
Díky Jitka

Odpovědět
Martina
15.10.2016 at 21:40

Dobrý den Lucie,
Náš hostitel si nebyl schopen převzít klíče od bytu a osoba, jež si klíče měla vyzvednout místo něj tak neučinila. Klíče jsem mu poslala poštou, ale bohužel jsem ztratila lístek a on klíče nedostal. Nyní po mě chce další peníze za ztracené klíče. Může to udělat? Nikde na FAQ jsem to nenašla…

Děkuji
Martina

Odpovědět
Lucie Radova
16.10.2016 at 12:45

Marti, jestli si klíče měl někdo přijít vyzvednout a nestalo se tak, tak bych to neřešila, je to chyba hostitele …

Odpovědět
Míša
1.12.2016 at 9:21

Ahoj Lucko,

mám takový problém. Hostitel mi zrušil rezervaci, a přišel mi mail, že mi vrátí peníze na kartu ze které jsem to objednávala. Jenže tu kartu mám už týden zrušenou. Tak vůbec nevím, kam ty peníze přijdou. Psala jsem jim na ten mail response@airbnb.com a ten mě hází na ten jejich automat. Bohužel v možnostech – požádat o náhradu- požádat o peníze – už není ani ten hostitel, protože předpokládám mi platbu poslali zpět. Nevím co mám dělat, prosím poraď.
Děkuji.

Odpovědět
Lucie Radova
1.12.2016 at 10:32

Ahoj Míšo! Já bych řekla, že banka u které jsi měla účet ti peníze pošle na účet, který si zadala pro zasílání těchto příchozích plateb (posílali ti na něj také zbytek ze tvého starého účtu). Na tvém místě bych spíš zavolala do banky a zeptala se jich, zda to tak je, nebo jak jinak postupovat:)

Odpovědět
petr
3.1.2017 at 20:10

Ahoj Lucko, přihlásil jsem se jako nový hostitel a potřeboval jsem s airbnb vyřešit nějaké konkrétní věci (výše servisního poplatku, nastavení počtu lůžek, apod.) a nenalezl jsem žádný kontaktní e-mail, takže se mi zdá pevnost nedobytná ,-) Nemůžeš nějak poradit svou zkušeností? Děkuju Petr

Odpovědět
Lucie Radova
4.1.2017 at 4:28

Ahoj Petře! Airbnb na sebe nerado dává kontakt, protože pak by bylo zahlceno dotazy:) Věci o kterých píšeš se dají nastavit bez jejich pomoci a jsou jasně dané (například servisní poplatek – cca 3%, zatímco hostům mezi 6-12%). Doporučuji vše projít, nastavení je intuitivní, určitě s tím nebudeš mít problém:) Ať se daří! Lucie

Odpovědět
Martin
12.2.2017 at 23:31

Ahoj lucko chtel jsem se zeptat jestli nahodou nevis zda je email od booking@airbnb-escrow.co.uk falesny nebo je ok a muzu poslat penize ?

Dekuji za odpoved Martin.

Odpovědět
Lucie Radova
13.2.2017 at 13:02

Martine, tohle se nějak začíná šířit. Určitě peníze NEPOSÍLEJ, je to podvod. Airbnb nikdy neumožňuje provádět platby mimo své webové stránky natož skládat peníze skrz třetí osobu. Jedna čtenářka mi už napsala, že naletěla. Poslala peníze a nic za ně nedostala. Přesně na tuto emailovou adresu. Jestli chceš využívat Airbnb.com, tak jen přes jejich stránky.

Odpovědět
Vanda M.
23.2.2017 at 18:07

Ahoj,narazila jsem na tvůj článek na základě toho, že si hledám informace o airbnb. Před týdnem jsem se ho prvně rozhodla využít, zaplatila jsem rezervaci, ale hostitel mi mojí rezervaci zrušil, jelikož se mu vyskytla chyba v agendě a už na moje datum nějakou rezervaci potvrzenou měl. Ubytovatel se mnou komunikoval, že ať se nebojím, že peníze mi pošle airbnb zpátky, proto taky mojí rezervaci hned zrušil. Napsal mi, že nemusím ani nikam psát, na nic klikat, že to je automatické, že mi airbnb vrátí peníze. Přišel mi i od aribnb email, že mi částku odeslali ihned zpátky na účet, ale že to může trvat až pět dní. Je to pět dní a jsem trošku nervózní, nebyla to malá částka a docela mě znepokojuje, že nemohu airbnb nijak kontaktovat. Jejich centrum nápovědy mi je k ničemu…nevíš nějaký email, kam bych jim mohla napsat, kdyby peníze nepřišly ani příští týden?

Odpovědět
Lucie Radova
25.2.2017 at 19:11

Ahoj Vando! Nemusíš se ničeho bát, peníze ti na 100% dorazí a ještě by ti měli poslat pár Eur kvůli komplikacím. Kdyby ti peníze nedošly ani do úterý, dej vědět:) Ale vážně se nemusíš bát, měj hezký večer! Lucka

Odpovědět
Zdeňka
28.2.2017 at 23:17

Ahojky Luci. Jenom bych se chtěla zeptat, jak mám tedy okamžitě, když nikde není žádný kontakt ani mail ani odkaz. Všechno dostupné totiž nefunguje. Mám 24 hodin na to abych zrušila ubytování, které neodpovídá z nějakého důvodu mým požadavkům. Několik hodin už prohledavam internet a nic. Mám byt plný plísně a nemohu nic dělat. Anglicky nemluvím.

Odpovědět
Lucie Radova
2.3.2017 at 12:07

Ahoj Zdeňko, to mě mrzí. Přihlaš se do svého Airbnb.com účtu a jdi na stránku http://www.airbnb.cz/help. Tam se už musíš proklikat (je to v češtině) k reklamaci svého pobytu. Já bohužel nemám teď žádnou aktivní objednávku, tak nevím, na co přesně kliknout, ale vše je intuitivní … Držím pěsti! Lu

Odpovědět
Ivan
8.3.2017 at 10:02

Ahoj Lucie, tiez sme si nasli dovolenkovu destinaciu cez airbnb, napisali sme majitelovi, ktori promptne reagoval a poziadal nas o komunikaciu cez jeho gmailovu adresu. Spytali sme sa ho, ci je dom vo zvolenom termine volny a ake su tam ine poplatky. Odpovedal zdvorilo, ze ziadne ine poplatky nie su a ak suhlasime s terminom a cenou, ze nam pride cez airbnb informacia o potvrdeni rezervacie a informacie o platbe. A naozaj prisla. Najprv informacia o potvrdeni rezervacie a nasledne dalsia o fakturacnych udajoch. Oba mail-y po rozkliknuti vyzerali dokonale ako na stranke airbnb. Dokonca odkazy v tychto spravach nas automaticky prehadzovali na stranky airbnb (teda, aspon sa tak tvarili). Nic cudne. Tak sme platbu zrealizovali. Bohuzial. Ked som potom isiel do svojho profilu, tak tam ziadna rezervacia ani platba neboli. Pisal som okamzite majitelovi a pytal sa ho, preco ziadnu rezervaciu ani platbu nevidim. Odpovedal mi, ze to uvidim az po pripisani penazi na ucet. Je uz druhy den a mne dochadza, ze sme asi naleteli. Pozeral som na adresu, z ktorej mi prisli tak „dokonale“ potvrdenia o rezervacii. Je to vsetko z adresy Airbnb Bola tu tiez moznost chat-u. Tak som tam napisal ziadost o overenie predmetneho uctu (IBAN), na ktory sme posielali platbu. Prisla mi odpoved, ze je vsetko ok a aby som sa neobaval, ze do 2 dni bude vsetko potvrdene aj na mojom airbnb profile. Je vsak uz druhy den od platby a stale nic. Ak je to naozaj fake (o com som cim dalej, tym viac presvedceny), da sa tato situacie vobec riesit? Dakujem za odpoved. I.

Odpovědět
Lucie Radova
8.3.2017 at 20:44

Ahoj Ivane, jak píši, žádné transakce nedělejte mimo stránky airbnb.com – max. Paypal. Ale buďte i tak velmi opatrní. Pokud jsi posílal peníze z účtu na účet, ihned informuj svoji banku, měl bys mít tyto transakce pojištěné, takže by ti teoreticky mohli platbu vrátit. Ale udělej to CO NEJDŘÍVE!!! Držím pěsti! Lu

Odpovědět
Sasa
8.4.2017 at 22:49

Dobrý den, stalo se nám to stejne. Je to tyden, co jsme poslali peníze na účet za ubytování. Nikdo se nám od te doby nehlásí a neodpovídá na e-maily. Vše chodilo z airbnb@transaction-listings.online. Také jsme používali chat. Ja jsi to myslela s tím pojištěním? Je to automatické? Mame si vyžádat platbu zpět po bance?
Dekuji.
Saša

Odpovědět
Lucie Radova
9.4.2017 at 22:06

Sašo, podle mých informací by taková platba mohla být pojištěná od banky … nebude tomu asi vždy, ale zkuste to. CO NEJDŘÍV! Držím pěsti. Lucka

Odpovědět
Ivan
8.3.2017 at 10:08

Prepac, zauradoval asi nejaky skriatok, pretoze v texte nie je uvedena mailova adresa, z ktorej mi tie potvrdenia prisli … text v druhej polovici mal byt
„Je to vsetko z adresy airbnb@transaction-listings.online„. Dufam, ze to uz bude ok. I

Odpovědět
Jana
10.4.2017 at 11:45

Ahoj Luci,

nemáš náhodou nějakou informaci od Ivana, zda se jim podařilo problém s platbou nějak vyřešit? Evidentně řešíme úplně stejný případ (já a Saša) a rády bychom věděly, zda je vůbec nějaká šance dostat peníze zpět.

Moc děkuji za info.
Jana

Odpovědět
Lucie Radova
11.4.2017 at 21:40

Ahoj Jani, asi záleží také dost na bance jako takové, zkuste ji, co nejdříve kontaktovat. Je pravda, že v tomto případě jde evidetně o vaší chybu, záleží na bance, jak se k tomu postaví … držím pěsti! Lucka

Odpovědět
Jiří Mlejnek
21.4.2017 at 15:25

Ahoj, nevíte prosím, jak postupovat, pokud jsem si domluvil ubytování v Praze, přišlo mně potvrzení, ale hostitelka poté nekomunikovala ani na zprávy ani na telefon. Když jsme přijeli na místo, tak jsme zmíněný byt nenašli a protože jsme se s hostitelkou ani tehdy nemohli spojit, tak jsme si museli v deset večer hledat náhradní ubytování v Praze. Peníze jsem samozřejmě poslal dopředu a teď bych je chtěl zpátky a asi i náhradu za mnohem dražší ubytování, které jsme si museli akutně zajistit.
Díky za radu

Odpovědět
Lucie Radova
23.4.2017 at 10:35

Zdravím Jiří! Ubytování na Airbnb.com musíte co nejrychleji reklamovat, resp. doufám, že jste to udělali hned, jak jste zjistili, že byt neexistuje. Airbnb.com Vám pak peníze vrátí, doplatek asi nezískáte, ale můžete se o něj pokusit. Držím pěsti! Lucie

Odpovědět
Věra
29.5.2017 at 19:09

Dobrý den, v neděli jsem si zarezervovala ubytování a klasicky ho zaplatila kartou, bohužel mi poté o pár hodin později přišel amail od airbnb že mi vrací peníze v plné výši za to ubytování. Moc to nechápu, jelikož v mých cestách to ubytko mám stále schválené a hostitel mi nic nepsal, že mi ho by mi ho z rušil. Mám ho tedy zrušit já? Předem děkuji za odpovědˇ.

Odpovědět
Lucie Radova
29.5.2017 at 20:35

Zdravím Věro, na vašem místě bych nic nerušila. Až Vám vrátí peníze bude jasné, že je ubytování zrušené. Napište také hostiteli, abyste si vše potvrdila. Hezký večer! Lucka

Odpovědět
Jana
1.6.2017 at 10:47

Ahoj Lucko,
prosím tě mohu dopředu hostiteli poslat mou adresu a telefon na gmail, když ještě nemá ubytování nabízené přes airnbn? prý jak mu to pošlu, půjde na airnbn a zašle mi odkaz na své ubytování.
Je to normální postup nebo se jedná o podvod?
Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Lucie Radova
2.6.2017 at 10:34

Ahoj Jani, díky za tvůj dotaz. Nechci být podezřívavá, ale pokud toho člověka vůbec neznáš a narazila jsem na něj jen na internetu, tak bych se vůbec nedivila, kdyby o podvod šlo. Pro tebe je důležité, že CELOU ČÁSTKU A POPŘÍPADĚ ZÁLOHU ZAPLATÍŠ PŘES AIRBNB, TEDY PŘES WEBOVÉ STRÁNKY. Nikdy neposílej peníze na bankovní účet hostitele, via peněžní transfery apod. Klidně mi před platbou ještě napiš:) Měj krásný den! Lucka

Odpovědět
Natália
17.6.2017 at 8:22

Ahoj Lucka
Prosím ťa, v stredu som rezervovala ubytovanie u hostiteľa pre 3 osoby. Prišiel mi potvrdzovaci mail, všetko že je v poriadku. Avšak keď som písala hostiteľovi email ani raz mi neodpisal a tým pádom sme sa nedohodli na čase ani mieste stretnutia, ja som mu písala kedy približne prídeme a kde by sme sa mohli stretnúť ale on nič. Nakoniec nám meškal let a prišli sme neskôr večer ako sme očakávali a keďže sa nám neozval nechceli sme cestovať o 10 večer po Bostone niekde kde nevieme či nás niekto bude čakať. Volala som aj na Airnbnb ale veľmi slabo sme sa počuli tak som nič nevyriešila. Nemáš prosím nijakú radu ako vyriešiť túto situáciu a dostať peniaze naspäť? Ďakujem

Odpovědět
Hana
19.7.2017 at 22:55

Dobrý den Lucko, mohu se zeptat jak se domluvím na telefonické lince airbnb.Predpokládám, že pouze anglicky. Pokud ano, tak to bych byla nahraná, moje angličtina neni totiz natolik dobrá, abych s ni mohla neco reklamovat a dohadovat se.Přijde mi, že jste reklamaci vyridili celkem rychle.Ja jsem letos reklamovala na booking.com ubytování, protoze nas majitel chtel ubytovat v uplně jinem bytě a strávila jsem na to 4 dny, kdy jsem neustale telefonovala na booking.com anebo mi majitel vyhrožoval Došla jsem tak daleko, že jsem se i odvolala proti rozhodnuti jejich magerů.Nakonec jsem dosahla relokace, kterou jsem si musela zajistit sama a ted čekám na vrácení přeplacené částky, protoze nove ubytko bylo o 13 tis . dražší. Také jsem měla problém najít jakykoliv kontakt, kde to reklamovat. A to jsem mela ubytko pouze v Karlových Varech na festival.Na pristinrok jsem ho blokla přes airbnb, tak snad to bude ok, ale uz doprefu si zjišťuji podminky reklamace a kde a jak to reklamovat. Na booking.com se na tel.lince domluvíš česky, tak by me zajimalo, zda i na lince airbnb.Dik za info.Hana

Odpovědět
Milada
8.8.2017 at 9:12

Dobrý den,
potřebovala bych poradit – dne 30.6.2017 jsem omylem rezervovala 2 pobyty na stejné datum (nevšimla jsem si, že to jsou okamžité rezervace…). Jednu rezervaci jsem zrušila hned druhý den. Podle storno podmínek té rezervace mám právo na vrácení celé částky, ale nebude mi vrácen servisní poplatek . Z účtu mi byly strženy obě částky, ale mělo mi být vráceno 4.360,- Kč. Zprávu o tom, že mi tato částka bude vrácena, jsem našla na svém airbnbúčtu již 10.7. 2017, ale do dnešního dne jsem peníze neobdržela. Poslala jsme mail jak v češtině tak i v angličtině s dotazem, ale přišla mi vždy odpověď, že se mám podívat na centrum nápovědy…. Poradíte co s tím?

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *