Home Cestovatelské tipy Kompenzace: vaše zkušenosti

Kompenzace: vaše zkušenosti

by Lucie Radova
12 comments

V polovině minulého roku jsem s Travel Service řešila kompenzaci k mému zrušenému letu z Prahy do Valencie. Přístup letecké společnosti mi přišel natolik bizarní, že jsem o něm z legrace začala psát blog. Po pár měsících a hodně zvláštní komunikaci, se mi nakonec podařilo vykompenzovat plnou částku, tedy 10 984 Kč (jak se mi to povedlo – klik zde). Po zveřejnění návodu, jak úspěšně kompenzovat, se mi začali ozývat lidé se svými případy – ať už úspěšně či zatím neúspěšně vymoženými náhradami. Vybírám pár z nich, nechť vás inspirují!

Pokud se v nějakém z následujích případů uvidíte (nebo jste dokonce byli ve stejném letadle) vůbec neváhejte a zažádejte si kompenzaci. Jestli to dokázali tito cestujících, pak vy na to prakticky automaticky máte také nárok. Zažádat o kompenzaci můžete i dva roky zpětně! To platí i pro můj let Praha – Valencie, QS 1054.

Kompenzace za přesunutý let o 12 hodin dříve

  • 23. 12. 2015, linka Švédsko – Praha
  • Cestující: Tom
  • Vykompenzováno: 250 EUR

Zpoždění letu a řešení kompenzace

Měli jsme koupené letenky ze Švédska do ČR – na 23.12. v devět večer. 24 hodin před odletem jsem zjistil, že let byl zrušen a přehozen, a že letíme už za dvanáct hodin. Načez následovalo zběsilé balení a 5hodinový noční přesun směr letiště.Předtím jsem ještě stihl zavolat na ČSA- jaktože nám nikdo nedal vědět? Samozřejmě odpověd, že to je odpovědnost Tripsty. No nic, vzali jsme nabízenou letenku a odletěli. První vánoční hod jsem sjel net, našel tuhle stránku a sepsal jsem reklamačku (se zmínkou o evropském zákoně), samozřejmě odpověděli zamítavě s odkazem na manuál IATA. Tak jsem jim opáčil, že IATA nic neznamenají, zdůraznil evropský zákon a přilepil odkaz na tuhle Lucčinu stránku. V dalším mailu už mě žádali o číslo účtu, po přezkoumání si najednou uvědomili, že jsem měl pravdu:-D Celkový čas vyřízení – cca 1 měsíc.

Kompenzace za let zpožděný o 12 hodin

  • 14. 8. 2015, linka Burgas – Praha, letecká společnost Travel Service (Smartwings)
  • Cestující: Andrej Ž.
  • Vykompenzováno: 250 EUR

Zpoždění letu a řešení kompenzace:

Po příletu s 12 hodinovým zpožděním (bagetu a pití jsme v Burgasu na letišti dostali…) nás odchytla v Ruzyni firma specializující se na vymáhání kompenzací od let. společností s podpisem plné moci a 25% provize pro ně (ve skutečnosti to bude jvíce). Toto jsem odmítl, ale dalších 50 ovcí ne. Pak nastalo hledání informací a s velkým přispěním tohoto webu jsem se pustil do boje – hlavně mi šlo o princip, kdy si Smartwings (Travels.) účtuje nehorázné ceny letenek a to je asi z jejich strany vše….

17.8.2015 – první telefonát na klientské centrum Smartwings. Po týdnu opět – samozřejmě žádná odezva, nic.

24.8.2015 oficiální mail na travelservice (customercare@travelservice.aero) s žádostí o kompenzaci dle Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 v platném znění, s žádostí finanční kompenzace ve výši 250 EUR (výše je odstupňovaná dle délky letu v km). Žádná odpověď (kromě robotických slintů o přijetí mailu a zabývání se s ním).

28.8.2015 píši další mail, opět kromě robotických slintů nic….

To samé 1.9.2015 a opět telefonuji, již se oháním právníkem (se svým známým JUDrem jsem to řešil, jasně bychom to vyhráli, tak mi jen řekl, ať to sepíši a on to jen podá a je to jasné).

Nicméně jsem využil www.luckycesta.cz a oslovil p. Petrážovou (kontakt viz Vaše stránky a kauza 400 EUR) z úřadu civilního letectví. Ta mi sdělila, že musím napsal na ÚCL státu, z něhož jsem odlétal, čili Bulharsko (dále za chvíli). Ještě před tím jsem ale psal na Travelservice, že dodávám, že podle poslední judikatury ESD Case C-257/14 Corina van der Lans v Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (KLM) technická závada, ke které došlo neočekávaně, která není připsatelná špatné údržbě a která nebyla zjištěna při běžných kontrolách není považována za mimořádnou okolnost.

Dne 9.10. (!!!) 2015 se mi mailem ozval jakýsi Siegfried ze Smartwings (asi fakt berou málo peněz, neboť v oficiálním mailu se neumí ani podepsat celým jménem, pravděpodobně výsledek personální politiky Smarwings…) s tím, že si váží klientů, blala + slinty a že tedy nemusí nic, ale že tedy vstřícně nabízejí 2.500 CZK (= cca 36% z toho, co ze zákona MUSÍ zaplatit).

Řešení ve spolupráci se zahraničním úřadem pro civilní letectví

Poděkoval jsem, odmítl a ihned 9.10.2015 vyplnil dle rady p. Petrážové z ÚCL EuComplain formulář a se stručným popisem poslal na ÚCL Bulharska (KrNaydenov@caa.bg). Pan Naydenov pracoval 100x rychleji než čeští Smartwings, obratem (10.10.2015) posílá stížnost na Travelservice ( krystof.palenicek@travelservice.aero ) a žádá, aby se mou kompenzací neprodleně začali zabývat. Nedělo se nic, a tak 27.10.2015 píši opět p. Naydenovovi do BG a ten obratem opět p. Páleníčkovi píše již ostřejší mail. Pan Páleníček se probouzí a 3.11.2015 oznamuje, že mi kompenzaci zašlou v plné výši. 4.11.2015 posílám p. Páleníčkovi (a raději i v kopii p. Naydenovovi z ÚCL Bulharska) mé číslo účtu. Pan Páleníček si opět dává načas, ale nakonec se 10.11.2015 ozývá jakýsi pan Pavelka, že do 10 dnů budu mít peníze na účtě. Samozřejmě to trvalo více než 10 dnů, proč by posílali dříve (třeba aspoň kvůli své pověsti?…). A konečně dne 25.11.2015 přistály peníze 250 EUR v CZK na mém účtu (mezitím ale píši ještě na bulh. ÚCL, že slibují 10 dní a peníze nikde, opět mail BG ÚCL –> Smartwings). HURÁÁÁ. Známá, která po příletu do Prahy s dcerou podepsaly plnou moc „vymahačům“ (viz výše), nemají dnes, 17.12.2015, na účtě NIC… Závěrem – NENECHTE SE UCHLÁCHOLIT ŘEČMI ČI UMRTVOVACÍ POLITIKOU, A NEBOJTE SE A NEVZDÁVEJTE SE! Časově to zase tak náročné není a pokud budete tápat, tak na webu je spousta návodů. Dodatečně děkuji serveru luckycesta.cz, bez nich bych to asi nedal 🙂

Lucie Radova
Latest posts by Lucie Radova (see all)

You may also like

12 comments

blank
Iveta 19.2.2016 - 12:33

Zdravím, stejně jako Andrej Ž. jsem žádala o kompenzaci za zpožděný let QS1181 z Burgasu do Prahy. Pustila jsem se do toho sama, opravdu je to jen samé upomínání a upomínání. Přesně jak psal Andrej, tak stejný scénář probíhal u mě, akorát Andrej už má peníze na účtě a já furt ne, a to mi 28.12.2015 uznali kompenzaci, tak čekám, kdy a jestli vůbec mi peníze přijdou. Stále upomínám pana Páleníčka, odpovědi samozřejmě žádné nepřijdou, i pana Naydena jsem poprosila o pomoc, ale bohužel peníze zatím nikde. Nechápu, že když už mi kompenzaci uznají, tak proč nejsou schopni peníze poslat. Je to skoro 2 měsíce a peníze zatím nemám. Už nevím, jak na ně, každý týden pana Páleníčka upomínám, ale zbytečně. Máte někdo podobnou zkušenost? Můžete mi poradit? Moc díky!

Reply
blank
Lucie Radova 20.2.2016 - 10:41

Ahoj Iveto!

Jediné, co teď mohu poradit je odvolat se ve svých mailech na pana Andreje, který peníze už dostal. Popř. jim dát odkaz na tyto články ve kterých se o této problematice píše. Pokud by to nevyšlo, pak doporučuji dát věc k soudu … Doufám, že ti peníze, co nejdříve dojdou. Pokud znáš další lidí z letadla do Burgasu, tak jim dej o této možnosti určitě vědět. V jednotě je síla:) Měj super sobotu! Lu

Reply
blank
Iveta 24.2.2016 - 14:26

Tak dnes mi přistály peníze na účtě:) Mám velikost radost:) Moc děkuji za radu! Pana Páleníčka jsem odkázala na článek Andreje a ještě jsem mu napsala, že to budu zase řešit přes bulharský úřad a povedlo se to! Vykompenzovali jsme 750 EUR za 3 osoby. Určitě zažádejte o kompenzaci sami a ne přes agenturu. Známí, kteří předali celou věc agentuře, na účtě peníze ještě nemají. Po skoro půlročním boji jsem to dokázala! Přeji všem hodně štěstí!!!

Reply
blank
Lucie Radova 25.2.2016 - 10:05

Ivet, tak to mám obrovskou radost, skvělá práce!:)

Reply
blank
Jitka 25.8.2016 - 12:20

Zdravím Lucie, předně děkuji za super web, který sleduji již rok. Při cestě na dovolenou v červnu letošního roku jsme se i my dostali s manželem do problému. Odlet směr Larnaca byl zpožděn o 4,5 hodiny. Na letišti v Praze Ruzyni jsme na přepážce letecké společnosti Travel Service, Smartwings obdrželi poukázku na občerstvení v hodnotě 110,- Kč. Již v letadle cestou na Kypr jsme se dozvěděli od kapitána letadla příčinu našeho zpoždění, (letadlo, kterým jsme měli původně letět mělo předešlý den nouzové přistání ve Francii. Závada nebyla objasněna, takže zůstalo tam). Dovolenou jsme si užili a náš zpožděný odlet byl naštěstí jediný problém. Po návratu jsme si na letišti v Praze nechali na přepážce Travel Servisu potvrdit naše zpoždění. Dne 22.6. jsem doporučeným dopisem odeslala žádost o kompenzaci, do dnešního dne jsem nedostala žádnou odpověď. Dne 9.8. jsme požádala Úřad pro civilní letectví o pomoc. Taktéž do dnešního dne bez odezvy. Dále jsme odeslala urgující e-mail p. Paleníčkovi do Travel servisu, bez odezvy. Zatím neztrácím naději v úspěch a postupuji dle instrukcí výše uvedených. Přeji pěkné slunečné dny. Jitka

Reply
blank
Lucie Radova 25.8.2016 - 13:19

Ahoj Jitko! Mám velkou radost, že se ti blog líbí, díky!:) Jinak do toho Úřadu pro civilní letectví určitě i zavolej, možná jedou trochu v prázdninovém duchu, ale odpovědět musí nejpozději do 30 dnů od obdržední tvé písemnosti. Držím pěsti! Tohle je jasná věc, peníze ti určitě vyplatí! Moc zdravím, Lucka

Reply
blank
Ilja 24.1.2017 - 17:37

Dobry den, Lucie.
Resim stejny problem se Smatrwings uz od 24.10.2016.
Po trech mesicich stale zadna odpoved z jejich strany. Uz jsem poslal zadost i na UCL.
Dnes se mi pan z UCL ozval( po mym asi patm zavolani),ze ma vyjadreni od SW,pry to byla nejaka bezpecnostni kontrola,kvuli ktere se letadlo zpozdilo. A tim padem asi kompenzace ,si mysli ten pravnik s UCL,neplyne.
Stejne si myslim,ze ta kompenzace by mela byt v plne vysi.
Nesetkal se nekdo s takovym vyjadrenim od SW?

Reply
blank
Lucie Radova 25.1.2017 - 10:33

Iljo,
1. bezpečnostní kontrola, která trvá více jak 3 hodiny???
2. řekněte pánovi z ÚCL, že to jeho vyjádření chcete na papíře. Že oni jako ÚCL souhlasí s tím, že nemáte na kompenzaci nárok. Mně také ÚCL tvrdil, že SW nemá povinnost kompenzaci platit, ale když jsem to chtěla na papíře, tak se cukali a nakonec jsme dostala kompenzaci v plné výši.

Napište mi, jak se Vám s tím daří. Řešení od října není tak strašné. Ale na bezpečnostní kontrolu to vážně uhrát nemůžou …

Reply
blank
Ilja 26.1.2017 - 14:39

Dekuji moc za radu Lucie.
Jakmile se něco dozvim, pisnu Vam.
Hezky den

Reply
blank
Lucie Babická 16.8.2018 - 8:47

Milá Lucko, moc děkuji za rady, které zde dáváte a pomáháte nám, kteří se v tom méně vyznají. Na Váš blog jsem narazila náhodou a jsem za něj fakt vděčná a postupuji dle Vašeho návodu :-). Vím, že z toho nic nemáte,ale poděkovat Vám musím. Dnes jsem odeslala žádost na Úřad civilního letectva, Travel nereaguje na nic. Nemám chuť platit firmy na vymáhání kompenzace, chci to zkusit sama.
Mohu mít dotaz a jestli budete mít čas budu ráda za Váš názor. Leteli jsme z Burgasu do Prahy, letadlo zpozdění 5 hodin, pilot nám oznámil, že se letadlo zdrželo ve Francii, kde byla stávka dispečerů. Stávka se podle informaci na kompenzaci nevztahuje,ale my neleteli přes Francii. My leteli přimo z Bulharska do Prahy tak asi nás nezajímá, že letadlo Travelu někde zůstalo. Laický pohled,ale nevím, jestli dobrý. Možná to pomůže i dalším lidem. Děkuji a přeji úspěšné cestování a zážitky. Lucie B.

Reply
blank
Lucie Radova 23.11.2018 - 11:44

Milá Lucko, jsem moc ráda, že je pro vás blog přínosný!:) Zásadní je to, co vám řekne UCL, pilota, posádku nebo leteckou společnost bych v tomto směru vůbec neposlouchala:) Zdravím! Lu

Reply
blank
Radomír Pešek 18.10.2018 - 15:23

Dobrý den. Mé zkušenosti s Travel Servisem jsou naprosto stejné. V červenci 2018, odlet z Burgasu neuskutečněn, protože údajně při nakládce zavazadel řidič poškodil křídlo letadla. Na letišti jsme čekali 11 hodin, zástupce TS nikde. Potom nás posadili do letadla do Ostravy a z ní autobusem do Prahy. Celkové zpoždění 17 hodin. Nejdříve jsem si stěžoval telefonicky, potom e-mailem, později poslal doporučený dopis a do poloviny října stále nic. Raději budu létat z Německa, než s Travel Servisem. Teď jdu shánět právníka. P.S. Kolega ze stejného letu již peníze dostal.

Reply

Leave a Comment

Lucie Šimůnek Radová

Lucie Šimůnek Radová

lucie@luckycesta.cz

INSTAGRAM

blank

@2023 – All Right Reserved. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Zde Vložte Text Nadpisu

This is AnimateBeautyEffects text